Welkom bij

IJSvereniging “VOLHARDING”

hoofdpaginaOUDKARSPEL

Laatst bijgewerkt op woensdag  15 januri 2024

De ijsbaan van Oudkarspel is gelegen achter de Dorpsstraat tussen de huizen nr. 750 en nr. 754.

Als de ijsbaan geopend is dan staat bovenstaand bord aan de weg.

IJsbaan “volharding” ijsplezier voor iedereen !

Langedijker IJsvereniging  “VOLHARDING”

sinds 29 december 1896

Stuur mij e-mail

Nieuwe verlichtig in de winter 2018/ 2019 tot stand gekomen dankzij:

Installatie bedrijf Piet Bruijn

Lasbedrijf John Tamis

Helaas de ijsbaan blijft dicht!!!!

Er is weer hard gewerkt om de ijsbaan weer optimaal te kunnen laten functioneren.  Begin van de week lag de baan mooi dicht, maar helaas de harde oost noord oosten wind zorgde voor grote windwakken. Helaas gingen deze ook niet meer dicht en werden alleen maar groter.

We hadden zo graag open gewild maar de wind wilde niet mee werken. De natuur hebben we niet in de hand.

Vanmorgen was het ijs 5 cm dik maar met de grote wind wakken is het te gevaarlijk om open te gaan. Hopelijk komt er nog een vorst periode dit jaar. Houd onze site in de gaten.

Kantine schoongemaakt nadat de muizen feest hebben gehad.

De gehele zomer en najaar hebben de muizen flink feest gehouden in de kantine. 15 Januari hebben Marijke Heida en Ank Nieuwenhuijse de handen flinb uit de mouwen gestoken en de gehele kantine gesopt en de muizentroep opgeruimd.

Helaas was de stofzuiger stuk maar een buurvrouw had gelukkig nog een werkende stogzuiger over. Donderdag gaan de dames verder aan de gang om ook de vloer nog een beurt te geven. Onderstaande beelden spreken voor zich..

Nu maar hopen dat er nog vorst komt zodat al het werk niet voor niets geweest is.

Marijke en Ank bedankt voor jullie belangeloze inzet.